Strona Główna ˇ Download ˇ Forum ˇ Linki ˇ Kontakt ˇ WspółpracaSobota, Luty 29, 2020
Nawigacja
Strona Główna
Download
Forum
Linki
Kontakt
Rozkład PKP
Wiadomości/Ciekawostki
Współpraca
Galeria
Szukaj
Polub nas
Statystyki
stat4u
Bramka SMS Orange
Reklama
Favicon
Wiadomości/Ciekawostki
Łódź: Wspólny bilet PR i MPK?
Podróżowanie pociągami Przewozów Regionalnych w granicach Łodzi ma być możliwe na podstawie biletu miesięcznego komunikacji miejskiej. System może zacząć działać już w pierwszym kwartale 2013 r.Na razie wspólny bilet jest przedmiotem rozmów między PR, Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym oraz Zarządem Dróg i Transportu. - Wszystkie strony okazują dobrą wolę - mówi Andrzej Wasilewski z Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Włożyliśmy w przedsięwzięcie dużo pracy. Zbliżamy się do rozmów o jego finansowaniu. Tutaj najwięcej do powiedzenia mają organizatorzy transportu, czyli UMWŁ i ZDiT - deklaruje.Według A. Wasilewskiego, wzorowany na warszawskiej integracji taryfowej system może zacząć działać już w pierwszym kwartale przyszłego roku. - Ankiety wykazały duże zaintertesowanie pasażerów takim rozwiązaniem. Myślimy o drugiej, aglomeracyjnej strefie wspólnego biletu. W tym celu będziemy rozmawiać z władzami sąsiednich gmin - zapowiada przedstawiciel PR.- Wiążące decyzje jeszcze nie zapadły - informuje Małgorzata Niemiec-Zakolska z Zarządu Dróg i Transportu. Najbliższe spotkanie zespołu negocjacyjnego odbędzie się w środę 12 grudnia.
Rzecznik KŚ tłumaczy: To był jeden błąd
Drugi dzień po przejęciu przewozów w województwie przez Koleje Śląskie był gehenną dla pasażerów - odwołano ponad 30 pociągów. Rzecznik Kolei Śląskich zwraca jednak uwagę, że w październiku Przewozy Regionalne odwołały w województwie jeszcze więcej połączeń. Według Kolei Śląskich odwołanych zostało dziś 38 pociągów, według PKP PLK - 46. Dokładną liczbę odwołanych i opóźnionych pociągów (było ich kilkadziesiąt) poznamy prawdopodobnie jutro. Rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha tłumaczy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że o fatalnym dla pasażerów przebiegu tego dnia zadecydował jeden błąd.Przewozy Regionalne odwołały więcej pociągów- Naczelnik dyspozytury taborowej zgłosił inne pociągi, niż były przewidziane w rozkładzie - mówi Warzecha. Według informacji podanych na konferencji prasowej, wynikło to z niezastosowania przez naczelnego ustaleń z nocnej narady. Z tego powodu maszyniści, którzy przyszli do pracy nie mieli uprawnień do obsługi zgłoszony pociągów - i PKP PLK nie miała prawa takich pociągów wpuścić. Z czego wyniknął ten błąd? - Wyjaśniamy to. Na razie możemy tylko mówić o błędzie ludzkim - powiedział rzecznik.Jak to możliwe, że jeden błąd spowodował odwołanie w godzinach porannych prawie co szóstego pociągu? Czy zadecydowały o tym bardzo niskie rezerwy czasowe, które założył nowy przewoźnik? - Jest za wcześnie, żeby wyciągać takie wnioski. Nie znamy jeszcze nawet dokładnych danych liczbowych - ucina rzecznik. - Zwróćmy jednak uwagę, że skala problemu jest mniejsza, niż kiedy Przewozy Regionalne odwoływały w październiku 60 pociągów dziennie - dodaje.Nie było problemów taborowychRzecznik Kolei Śląskich zaznaczył, że przyczyną problemów nie były braki czy usterki taboru, oprócz awarii Elfa EN76-005, o której pisaliśmy tutaj, oraz połamania pantografu, o którym informowaliśmy tutaj. - Posiadamy cały tabor potrzebny do uruchomienia wszystkich 56 obiegów - zapewnił.Podobnie to, że wagony wynajęte przez Koleje Śląskie z Czech i Niemiec stoją na bocznicy bez dopuszczenia do polskich torów, nie miało wpływu na dzisiejsze problemy przewoźnika - Zamiast nich jeżdżą wagony wypożyczone od PKP Intercity. Nie można tych spraw łączyć - mówi Adam Warzecha. Rzecznik zapewnił też, że wszelkie działania UTK i PKP PLK w żaden sposób nie wpłynęły na dzisiejsze opóźnienia pociągów - Takie insynuacje, że Koleje Śląskie w ogóle mogłyby mieć jakieś pretensje do działań tych organów, są nie na miejscu - uważa.Przepraszamy za RacibórzRzecznik zaznaczył też, że wbrew protestom rzecznika Pesy, o których pisaliśmy tutaj, Elf EN76-005 miał defekt - Wczoraj o 22:07 doszło do defektu EN76-005. Uszkodzony został obwód główny. Pociąg był ściągany lokomotywą z Tychów Zachodnich do Tychów Lodowiska, gdzie o północy pojawili się mechanicy Pesy. Jednak naprawa pociągu ciągle trwa - opowiada Warzecha.Rzecznik przeprosił również pasażerów z Raciborza, Kędzierzyna-Koźla i Chałupek za to, że łączący te miejscowości pociąg ma tylko jeden wagon - Wagony miały być dwa. W jednym z nich doszło jednak do awarii ogrzewania, dlatego niektórze pasażerowie musieli skorzystać z następnego pociągu, za co przepraszam - wyjaśnił.Wściekłość pasażerów wzmagało dziś też to, że często zamiast pociągu na który czekali przyjeżdżał dopiero kolejny - przyspieszony, który na danym przystanku się nie zatrzymywał - Nie ma możliwości zatrzymać pociągu, który został założony jako przyspieszony. Proszę zapytać PKP PLK, dlaczego - stwierdził rzecznik.Będzie lepiejWczoraj w internecie pojawiły się zdjęcia samochodu, który miał wozić pasażerów na trasie komunikacji zastępczej Katowice Ligota – Katowice Piotrowice - Ten samochód dowoził drużyny konduktorskie. Wożenie pasażerów samochodami osobowymi to byłoby na pewno novum, ale nie jesteśmy tacy bogaci - zakończył rzecznik.Według słów rzecznika, sytuacja na torach województwa śląskiego powinna być jutro zdecydowanie lepsza. Jeżeli do odwołania i opóźnienia wszystkich pociągów doszło rzeczywiście z powodu jednego błędu dyspozytora, to przy jego uniknięciu pociągi powinny chodzić jak w zegarku - Jutro nie powinno być problemów, choć trudno wykluczyć awarie i defekty, które przecież mogą się zdarzyć - zastrzegł Adam Warzecha.
200 km/h na CMK. Trwają testy systemu ETCS
Między 5 a 12 listopada 2012 r. odbyły się testy działania systemu ETCS na fragmencie CMK: Grodzisk Mazowiecki – Olszamowice. Polegały one na weryfikacji poprawności współpracy między urządzeniami umieszczonymi przy torach a lokomotywą EU44 „Husarz” należącą do PKP Intercity, wyposażoną w urządzenia odbiorcze. Podczas testów lokomotywa poruszała się z prędkością 160km/h.Ostatnie testy systemu, który zapewni zwiększenie prędkości i wzrost bezpieczeństwa ruchu kolejowego, przebiegły pomyślnie. Już teraz Spółka PKP Intercity wyposaża swoje lokomotywy w urządzenia pozwalające na skorzystanie z tej technologii. Od 2014 roku z systemu będą korzystać składy zespołowe Pendolino, wyposażone fabrycznie w ten system. Centralna Magistrala Kolejowa (CMK), czyli trasa łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, po której poruszają się pociągi jadące ze stolicy do Katowic czy do Krakowa będzie pierwszą linią w Polsce wyposażoną w europejski system ETCS. Zakończenie realizacji projektu na CMK jest przewidziane na czwarty kwartał 2013 r.
PKP Intercity: 20-procentowa rezerwa taborowa na zimę. Pełna gotowość?
- W sezonie zimowym 2012/13 planujemy 20-procentową rezerwę taborową - poinformowała „Rynek Kolejowy” rzecznik spółki PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Czy przewoźnik jest rzeczywiście dobrze przygotowany na nadchodzącą zimę? Fot. Hubert Wietrzyński Fot. Hubert Wietrzyński Przyporządkowane tagi: PKP Intercity (1716) , zima (25) - Do listopada tego b.r. zakończyliśmy przegląd taboru przed okresem zimowym - tłumaczy rzecznik PKP Intercity. - W okresie zimowym planujemy prowadzenie całodobowego dodatkowego serwisu dla lokomotyw. Na stacjach węzłowych, czyli w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i w Gdańsku, tak jak dotychczas utrzymywać będziemy rezerwy wagonów oraz lokomotyw na wypadek awarii lub dodatkowych wzmocnień pociągów - zaznacza Małgorzata Sitkowska. Jak tłumaczy rzecznik PKP Intercity, już teraz, tj. np. w czasie zwiększonych przewozów (święta) warsztaty naprawcze przewoźnika działają 7 dni w tygodniu przez cała dobę. – Warsztaty również przygotowane zostały do pracy w okresie trudnych warunków zimowych - dodaje. - Dodatkowo, w czasie niekorzystnych warunków nasze zaplecza techniczne PKP Intercity korzystać będą z 25 nagrzewnic do odladzania wagonów, dzięki czemu proces przygotowywania składów do drogi będzie skrócony - podsumowała w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” rzecznik PKP Intercity.
Ruszyły odbiory taboru Kolei Śląskich
Na Śląsku trwają odbiory techniczne kolejnych pociągów, mających zasilić flotę tego Kolei Śląskich, które od 9 grudnia przejmują wszystkie połączenia regionalne w województwie. Aktualnie procedurę związaną z wpisaniem na stan taboru posiadania przechodzą dwa składy EN71 AKŚ oraz pozyskane od Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie dwie sztuki pociągów typu 14 WE. Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy Przyporządkowane tagi: Koleje Śląskie (379) , śląskie (888) , Newag (245) Pierwsze z nich to wynik modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71. Nowosądecki Newag powielił w nim rozwiązania znane śląskim pasażerom z jednostki EN57 AKŚ. Jest więc bezprzewodowy internet, toalety z zamkniętym obiegiem oraz asynchroniczny silnik. Różnica dla zwykłych pasażerów jest taka, że pociąg składa się z czterech członów, a nie trzech. Wciąż nie wiemy, czy podobnie jak w EN57 AKŚ zostaną w nich zamontowane automaty z kawą i drobnymi posiłkami. Dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14 WE to tabor zakupiony przez KŚ na mocy umowy z warszawską SKM. Pociągi powstały w roku 2005na bazie gruntownie zmodernizowanych jednostek EN57. Modernizację wykonał również Newag. Przypomnijmy, że od kilkunastu dni na trasie Katowice – Częstochowa można spotkać kolejny wyrób nowosądeckiego producenta. Mowa o pociągu 35WE.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Kalendarz
Kolej TV
Copyright 2012 www.en57.hpu.pl

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie